Inntech – Med vind i seglen

Lär känna vår VD Max och hans tänk angående lite av varje!

Max Larsvall har vuxit upp med Inntech, som grundades av hans far, Staffan Larsvall, 1986. Redan som barn fick Max följa med och ”hjälpa till” på Inntech. 
– Så fort jag hade en idé att göra något roligt, som exempelvis en surfbräda eller att klä in en hel bil i djungelmotiv, så kunde jag göra det på Inntech. För mig har Inntech alltid varit en kreativ språngbräda, där allt är möjligt!

Inntech tar avstamp i ett antal ledord – figursytt, stormsäkrat, knivskarpt och närproducerat. Vad betyder de?
– Figursytt syftar till våra lösningar och specialproduktioner där vi med hjälp av vår mångsidiga tillverkning har möjlighet att att erbjuda helt ”figursydda” upplägg till våra kunder.

– Stormsäkrat syftar främst till våra egna system där vi har uppfunnit ett eget sortiment med köld-, vind- och vattentåliga exponeringslösningar, där varje detalj tål tuffa förhållanden. Detta system är vi helt ensamma om på marknaden idag!

– Knivskarpt är vår kvalitetstänk i stort. Vad vi än tar för beslut inom företaget så tänker vi på att inte krångla till det i onödan, att kvalitetsgranska alla resultat och ta höjd för att klara de krav som ställs och att alltid hitta de smartaste lösningarna till våra kunder.

– Närproducerat innebär att all tillverkning sker i Sverige, närmare bestämt i våra lokaler i Stockholm, vilket ju är bra både för miljön och för att vi kan vara väldigt snabba när det behövs!

Vad är det bästa med Inntech, enligt din åsikt?
– Vår förmåga att leverera figursydda lösningar och specialprodukter på kort tid samt vår strävan efter att jobba miljöriktigt.

Berätta om Inntechs egen-framtagna system för exponering? Hur kommer det sig att ni valde att satsa på dem? 
– Även om mycket har förändrats sedan starten så har vi samma grundtanke, nämligen att våra produkter ska ha hög kvalitet och tåla påfrestningar, precis som ett segel i hårt väder. Vi tyckte helt enkelt inte att det fanns några system som var tillräckligt tåliga, flexibla och smarta på marknaden. Vi har tagit fram en serie inom exponering som slår alla konkurrenters lösningar på fingrarna! Varje detalj är framtagen för att tåla tuffa förhållanden. Man kan dessutom återanvända produkterna om och om igen, vilket är bra ur miljöhänseende. Därför dominerar till exempel vår skistarram i de skandinaviska skidorterna – inga andra exponeringslösningar håller måttet i tuffa förhållanden och under längre tid.

Vad är ditt personliga förhållande till tuffa väderförhållanden?
–Jag älskar skidåkning, surfing och en hel del andra utomhusaktiviteter! Är det något jag lärt mig när jag varit i extrema väderförhållanden så är det vikten av att ha bra kvalitet på grejerna man använder, då får man bättre resultat och roligare under tiden! Exakt samma är det egentligen med skyltar och exponeringslösningar. Om man gör saker som håller så kan man använda det flera gånger, det håller sig snyggare och därmed får man bättre effekt och resultat!